Áldás vagy átok a home office a munkaadók számára?
Egyre több munkavállaló elvárása a home office lehetőség, legalább heti néhány napban. Ezt a tendenciát a munkáltatóknak is követniük kell, ami kihívásokkal jár.
Hiszen a távmunkára nem mindig könnyű átállni, hiszen változtatni kell a munkaszervezés módján, bizonyos belső folyamatokat is újra kell gondolni, illetve arra is kell ügyelni, hogyan tudják a vezetők ellenőrizni és számonkérni a munkát, ha nincs mindig lehetőség a személyes interakcióra.
Ha úgy látszik, hogy a távmunka bevezetése nehézségekbe ütközik, csökken a hatékonyság, szétesik a csapatmunka, akkor érdemes olyan szakértőhöz fordulni, aki távmunka tanácsadás keretében segít átlendülni a kezdeti nehézségeken. A távmunka tanácsadásra szakosodott HR cégek olyan értékes tapasztalatokat tudnak megosztani a munkáltatókkal, amelyek biztosíthatják a zökkenőmentes átállást. Szerencsés esetben az átállás eredményeképpen elégedettebbek lesznek a munkavállalók, és motivációjuk is nő, hiszen nagyobb szabadságot kapnak a cégben.