Mire figyeljünk, ha otthonról végzett munkára szerződünk?
A COVID járvány óta felgyorsult az a folyamat, hogy a munkavállalók otthonról (is) végezzenek munkát, akár 100%-osan távmunkában, akár hibrid módon. Érdemes tisztában lennünk vele, hogy milyen kitételek szükségesek egy ilyen home office munkaszerződés esetén.
Távmunkának minősül az a foglalkoztatás, amikor a munkaidő egy részét a munkáltató telephelyétől távol végzi a dolgozó. Tipikus manapság a hibrid foglalkoztatás, azaz mikor heti 1-2 napot otthonról dolgozik valaki, vagy előfordul még a 6+2 órás munkarend, ha 6 órában a munkahelyén, és még 2 órában home office-ban dolgozik a munkavállaló.
Az ilyen home office munkaszerződésben az alapvető jogi kérdések mellett (pl. munkaidő, távmunka-végzés helye, felek közötti kapcsolattartás módja, munkaeszközök biztosítása és használata, költségek viselése, megállapodás módosítása és megszüntetése), szerepelnie kell speciális szempontoknak is a munkavédelem, az adatvédelem és az információbiztonság miatt.